بازار خرید ترشی بندری اصل

بازار خرید انواع ترشی بندری اصل بسیار پر رونق و داغ است چون این ترشی خرید و فروش بالایی دارد و از محبوبیت زیادی در بازارهای داخلی برخوردار می باشد و طعم ها و شکل های مختلفی از آن وارد بازار می شود که با تمام ذائقه ها و مزاج ها سازگاری دارد. این ترشی فوق العاده خوشمزه و اشتها آور بوده و خاصیت فراوانی دارد.

بازار خرید ترشی بندری اصل

اطلاعاتی درباره ترشی بندری اصل

اطلاعاتی درباره ترشی بندری اصل ترشی بندری از چاشنی های خوشمزه ای است که اکثرا فلفل زیادی در آن استفاده می شود و از جمله مواد لازم در تهیه آن شامل:

  • بادمجان قلمی، تمبر هندی و سرکه
  • سیب زمینی ترشی، سیر و پیاز ریز
  • هویج، کرفس و گشنیز
  • ترخون و نعنای خشک و فلفل تند خشک شده 
  • گلپر، نمک، فلفل و زرد چوبه

برای تهیه ترشی بندری اصل ابتدا گشنیز، بادمجان، سیب زمینی، سیر و پیاز را خوب شسته و خرد نموده و در پارچه ای پهن نموده تا کاملا خشک شود چون اگر آب در آن بماند کپک خواهد زد. بعد از آن تمبر هندی را با مقداری آب جوشانده و از صافی عبور داده و با سرکه و بادمجان ها حرارت می دهیم تا کمی بادمجان نرم شود.

و باقی ادویه جات و سبزیجات معطر را با آب جوش حرارت داده و با مخلوط کردن مواد به آنها می افزاییم و همه را هم می زنیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.بعد از آن ترشی را در ظرفی در بسته ریخته و درب آن را ببندید و در جای خنک نگهداری کنید تا دو هفته بماند تا کاملا برسد.

قیمت روز ترشی بندری اصل

قیمت روز ترشی بندری اصل قیمت ترشی بندری اصل در بازار بسته به نوع ترشی و مواد افزوده شده در آن فرق دارد و تفاوت نسبتا زیادی بین قیمت های آن وجود ندارد ولی نوسانات بازار و نرخ مواد اولیه بکار رفته در آن بر متغیر بودن نرخ محصول تاثیر گذار می باشد. در هر صورت نحوه خرید و فروش نیز در قیمت اثر گذار است.

در تهیه ترشی بندری که از سرکه خالص استفاده شود ترشی گرانتر است چون در غیر اینصورت کپک می زند و سرکه نیز قبل از مصرف جوشانده می شود. در صورت تهیه ترشی از مغازه باید به تاریخ تولید و انقضای آن توجه نمود و تا با تهیه نوع تازه بتوان از خواصش بهره مند شد.

در تهیه ترشی می توان از فلفل تند یا سبز استفاده نمود و شیره انار نیز در خوشمزه نمودن آن تاثیر مثبتی دارد که هر چه ترکیبات آن بیشتر باشد نرخ بیشتری دارد و به جای سیر و موسیر از پودر آن نیز استفاده می شود. همیشه بر روی ترشی تا سطح آن سرکه می افزایند تا از کپک زدنش جلوگیری شود و در ظرفی که ریخته می شود نیز باید خشک باشد تا کپک نزند.