با شکلات صبحانه ایدین رنگ مو بسازید!

در واقع، شکلات تلخ حاوی ماده شیمیایی به نام تئوبرومین است. این ماده می تواند به طور موثر روی مشکلات سیستم تنفسی کار کند. این مشکلات شامل سرماخوردگی و آنفولانزا نیز می شود.

شکلات تلخ همچنین می تواند در افزایش انرژی مفید باشد. این از تحقیقات مربوط به شکلات تلخ مشخص است.

تحقیقات نشان می دهد که شکلات صبحانه ایدین حاوی پلی فنول است که خواصی مانند آنتی اکسیدان (از بین بردن رادیکال های آزاد)، ضد التهاب (کاهش التهاب) و ضد چاقی (کاهنده چربی) را نشان می دهد. مجموع تمام این خواص می تواند با افزایش انرژی دریافتی از غذاها به تامین انرژی سریع کمک کند (13) .

شکلات تلخ می تواند برای سلامتی و همچنین برای سیستم عصبی مفید باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که شکلات تلخ تهیه شده از دانه های کاکائو حاوی فلاونوئیدهایی به نام کاتچین و مشتقات اپی کاتچین است.

خواص آنتی اکسیدانی موجود در این فلاونوئیدها ممکن است به محافظت در برابر آسیب و التهاب مربوط به سیستم عصبی مرکزی کمک کند.

علاوه بر این، کاکائو با افزایش جریان خون، اثرات محافظت کننده عصبی از خود نشان می دهد. علاوه بر این، این شکلات تلخ می تواند در بهبود عملکرد ذهنی نیز مفید باشد.

صحبت در مورد فواید شکلات تلخ، می تواند برای مشکل فشار خون بالا نیز مفید باشد. در تحقیقی که در وب سایت NCBI منتشر شده است، مشخص شده است که شکلات تلخ دارای اثر کاهنده فشار خون است، به همین دلیل مصرف محدود آن می تواند فشار خون را کاهش دهد (14) . در چنین شرایطی، شکلات تلخ را نیز می توان در رژیم غذایی برای فشار خون بالا گنجاند.

شکی نیست که سرطان یک بیماری جدی است. در چنین شرایطی، اگر از شکلات صحبت کنیم، برای درمان سرطان نیست، اما شکلات تلخ می تواند در پیشگیری از سرطان مفید باشد.

مطالعه‌ای روی موش‌ها که در وب‌سایت NCBI منتشر شده است، ارتباط احتمالی بین مصرف شکلات تلخ و پیشگیری از سرطان روده را نشان می‌دهد.