با پودر پیاز خشک از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می کنند، فرآیندی که منجر به آسیب سلولی می شود و به بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری قلبی کمک می کند.

خوب است بدانید پودر پیاز خشک منبع عالی آنتی اکسیدان است.

در واقع، آنها حاوی حداقل 17 نوع مختلف از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی هستند.

پودر پیاز قرمز به ویژه حاوی آنتوسیانین است که رنگدانه های گیاهی از خانواده فلاونوئیدها هستند که به پودر پیاز قرمز رنگ عمیق می دهند.

مطالعات جمعیتی متعدد نشان داده است افرادی که غذاهای غنی از آنتوسیانین بیشتری مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهند.

به عنوان مثال، مطالعه ای بر روی 43880 مرد نشان داد که مصرف روزانه 613 میلی گرم آنتوسیانین به طور معمول با 14 درصد کاهش خطر حملات قلبی غیر کشنده مرتبط است.

پودر پیاز

به طور مشابه، یک بررسی در سال 2018 به این نتیجه رسید که مصرف مقادیر بالاتر غذاهای غنی از آنتوسیانین با خطر کمتر بیماری قلبی و مرگ و میر بیماری قلبی مرتبط است.

علاوه بر این، آنتوسیانین ها در برابر انواع خاصی از سرطان و دیابت محافظت می کنند.

خوردن سبزیجات از جنس Allium مانند سیر و پودر پیاز با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان معده و روده بزرگ مرتبط است.

بررسی 26 مطالعه نشان داد که افرادی که بیشترین میزان سبزیجات آلیوم را مصرف می‌کنند، 22 درصد کمتر از افرادی که کمترین مقدار را مصرف می‌کنند، به سرطان معده مبتلا می‌شوند.

علاوه بر این، بررسی 16 مطالعه در سال 2014 بر روی 13333 نفر نشان داد که افرادی که بیشترین مصرف پودر پیاز را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، 15 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ داشتند.

این خواص مبارزه با سرطان با ترکیبات گوگرد و آنتی اکسیدان های فلاونوئید موجود در سبزیجات آلیوم مرتبط است.

به عنوان مثال، پودر پیاز آنیونین A را فراهم می کند، یک ترکیب حاوی گوگرد که در مطالعات لوله آزمایش نشان داده شده است که رشد تومور را کاهش داده و گسترش سرطان تخمدان و ریه را کند می کند.

پودر پیاز همچنین حاوی فیستین و کورستین است که آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی هستند که ممکن است رشد تومور را مهار کنند.