برادری که برای ارثیه با بلوک سقفی لیکا خواهرش را به قتل رساند

بلوک های بتنی یک ماده پیش ساخته هستند که عمدتاً برای ساخت دیوار استفاده می شود. مانند آجر، بلوک ها روی هم چیده شده و با ملات به هم متصل می شوند که معمولاً از سیمان، ماسه و آب تشکیل شده است. بلوک ها در داخل توخالی هستند تا میله های فولادی و ملات پر شوند.

بلوک ها انواع مختلفی دارند: مانند بلوک بتنی، بلوک سقفی لیکا که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این بلوک‌ها در ابعاد و بافت‌های مختلف، از سطوح صاف سنتی گرفته تا پرداخت‌های ناهموار یا ناهموار، و همچنین واحدهای ویژه برای گوشه‌ها یا تیرهایی با آرماتورهای طولی، تولید می‌شوند.

ابعاد این بلوک ها از ۸x8x16 اینچ کلاسیک (تقریباً ۱۹x19x39 سانتی متر) که برای استفاده سازه ای در نظر گرفته شده است تا اندازه ۸x3.5×39 اینچ (تقریباً ۱۹x9x39 سانتی متر) برای دیوارهای جداکننده متغیر است. چگونه می توانیم آنها را خلاقانه در طرح های خود بگنجانیم؟

اگرچه اولین بلوک ها به صورت دستی ساخته می شدند، اما امروزه به صورت خودکار تولید می شوند و هزاران بلوک در ساعت ساخته می شوند. با این حال، با عدم نیاز به شلیک، هر واحد را می توان در محل توسط مزون های غیر ماهر ساخت.

از نظر رفتار حرارتی، دیوار بلوک در صورت انجام اقدامات مناسب می تواند به خوبی کار کند. به عنوان مثال، اطمینان از قرارگیری صحیح مخلوط در تمام اتصالات برای جلوگیری از ایجاد پل های حرارتی ضروری است. علاوه بر این، عایق هایی – مانند EPS یا پشم شیشه و پلی اتیلن به عنوان مانع بخار – می توانند در داخل بلوک ها گنجانده شوند تا به عنوان گچ عایق بیرونی استفاده شوند.

بلوک اصلی برای ارائه راه حل های کامل تر مانند ضد آب تغییر کرده است. برخی از مدل‌های فعلی شامل افزودنی‌هایی هستند که به مخلوط اضافه می‌شوند تا کشش سطحی بلوک را افزایش داده و مانع عبور آب شوند. همچنین بلوک هایی با لبه های مختلف برای منحرف کردن آب از سطح آن وجود دارد.

علیرغم اینکه یک ماده پرکاربرد در جهان است، از امکانات طراحی آن استفاده نشده است. بلوک‌های بتنی معمولاً با ساخت خود و مسکن کم‌هزینه همراه هستند، موقعیت‌هایی که فضاهای کمی را برای کاوش فراتر از طراحی کاربردی فراهم می‌کنند.