تولیدی بزرگ سیر ترشی سنتی

سیر یکی از سبزیجات بسیار مفیدی است که هم به تنهایی قابل استفاده بوده و هم آن را برای تبدیل به فرآورده هایی مانند سیرترشی مورد توجه قرار داده اند. سیرترشی را می توان یکی از پرطرفدارترین انواع ترشی ایرانی معرفی کرد که اختصاص به شمال کشور، به ویژه استان گیلان دارد. در این خطه سرسبز کشور، واحدهای تولیدی بزرگی بنا گشته که به تولید ترشی مورد نظر از جمله سیر ترشی سنتی تازه و اعلا نموده اند.

تولیدی بزرگ سیر ترشی سنتی

کیفیت انواع سیر ترشی سنتی

کیفیت انواع سیر ترشی سنتی عاملی که باعث افزایش محبوبیت سیر ترشی نزد مصرف کنندگان شده، طعم تند و دلچسب ناشی از سیرهای موجود در آن است که با بافت سفت تا نرم خود، یک مزه فراموش نشدنی را زیر زبان جاری می سازند که واقعاً کمترین ایرادی را نمی توان به آنها گرفت.
البته که خواص بالای سیر موجود در ترشی هم بی تاثیر در جلب نظر و توجه مصرف کنندگان نبوده و به طور کلی می توان امتیازات مثبت بسیاری را برای این محصول در نظر گرفت.

لازم به ذکر است از بین انواع سیر ترشی ارائه شده به بازار، نوع سنتی این محصول، بیش از همه مورد تقاضا واقع شده و اگر بخواهیم انواع سیر ترشی سنتی به همراه کیفیت هر یک را بگوییم، شامل موارد زیر خواهند شد:

  1. سیر ترشی فوری و تازه: به مدت زمان 40 روز آماده شده و بافت سفت تری نسبت به مدل دیگر این محصول دارند، کیفیت آنها نیز با توجه به کاربرد سبزیجات و سیرهای تازه، واقعاً بی نظیر است.
  2. سیر ترشی 7 ساله: این مدل از ترشی، بسیار جا افتاده بوده و طرفداران خاص خود را دارد، از طعم بسیار خوشمزه  و کیفیت آن هرچه بگوییم، مسلماً باز کم است، سیرها بافت نرمی داشته و طعم ترش متفاوتی را به دهان می آورد.

نرخ روز سیر ترشی سنتی

نرخ روز سیر ترشی سنتی ترشیجات نقش مهمی را در سفره غذایی ما ایرانیان ایفا کرده و یکی از چاشنی های پای ثابت به شمار می آیند که در کنار غذاهای خورشتی، لذتِ خوردن آنها چند برابر خواهد شد، لازم است بدانید که در هر بخش از کشور، ترشیجات خاصی تولید شده و به بازار عرضه گشته اند که از جمله محبوب ترین آنها، سیر ترشی می باشد.

اگرچه این ترشی لذیذ و پرخاصیت را نواحی شمالی کشور به صورت اختصاصی تولید می کنند، اما مصرف آن در تمام ایران رایج گشته و حالا تبدیل به یکی از ترشی های پرفروش ایرانی شده است، بخصوص نوع سنتی آن که هم کیفیت و هم خواص بیشتری را به همراه دارد.

حال با این وجود اگر تصمیم نهایی خود را برای تهیه این محصول گرفته و خواهان کسب اطلاع از ترخ ترشی یعنی نرخ روز سیر ترشی سنتی هستید، باید بگوییم که با توجه به تفاوت های موجود در این محصول، قطعاً نرخ ها نیز با هم فرق داشته و معمولاً سیر ترشی های سنتی 7 ساله که کیفیت و طعم ویژه تری دارند، با قیمت اندک بیشتری به فروش می رسند.