تولید انواع ترشی عمده در ایران

ترشی محصولی کاملا طبیعی بوده که بیشتر ترکیبات آن را صیفی جات و سبزی های خشک معطر به همراه سرکه تشکیل می دهد. تولید ترشی عمده آن هم در نمونه های مختلف باعث شده تا علاوه بر تامین نیاز داخلی مازاد مصرف برای صادرات مهیا شود که سود خوبی هم دارد. تولید به روش سنتی و صنعتی امکان پذیر بوده و از طریق بسته بندی های بهداشتی به بازار عرضه می گردد. تولید انبوه خود زمینه ساز پیشرفت و توسعه تولیدی است.

تولید انواع ترشی عمده در ایران

مشخصات انواع ترشی عمده

مشخصات انواع ترشی عمده ترشی عمده دارای نمونه های مختلف بوده که هر کدام مشخصات خود را دارند و در زیر به صورت مختصر آنها را معرفی می کنیم:

  • ترشی لیته که شامل مواد مختلفی است و همه به یک اندازه خرد و ریز شده اند و ترکیبی رنگی و خوشمزه را خلق کرده اند که در اغلب موارد رب هم در آن مصرف می شود‌
  • ترشی فلفل که شامل فلفل های ریز و درشت لست و برخی تندی زیادی هم دارند.‌
  • ترشی مرکبات که در آن از میوه های فصول مختلف استفاده می کنند و قرار گرفتن آنها درون سرکه طعم متفاوتی به میوه ها می بخشد.
  • از دیگر مشخصات می توان به بافت نرم آنها اشاره کرد که مصرف را آسان تر می کند و شما می توانید به همراه غذا آنها را سرو کنید.
  • این ترشی ها در تمام فصول سال تهیه می شوند و ماندگاری زیادی هم دارند.
  • ترشی هفت بیجار از دیگر چاشنی های محلی بوده که بیشتر ترکیبات آن را سبزی های خشک و معطر تشکیل می دهد.
  • ترشی های بوشهری و جنوبی اصولا قرمز رنگ هستند و طعم تندی هم دارند که برای برخی ذائقه ها خوشایند است.

قیمت مناسب ترشی عمده

قیمت مناسب ترشی عمده قیمت ترشی عمده مناسب تر از نمونه های بسته بندی شده است و همین امر هم باعث شده تا نرخ کمتری داشته باشد. این نرخ به کیفیت و نوع و میزان مواد اولیه ای که برای تولید به کار رفته مشخص می شود. هر چه کیفیت و مواد اولیه مصرف بیشتری داشته باشد ارزش بالاتری هم در بازارهای داخلی و خارجی دارد.

حجم خرید از عوامل تاثیرگذار بر قیمت است. در خرید عمده چون با تناژ بالا محصول به فروش می رسد هزینه کمتری پرداخت می‌شود و مشتری می تواند از فروشنده تخفیف زیادی بگیرد. بازار فروش ترشیجات بصورت عمده از رونق بسیار بالایی برخوردار است.

نرخ این محصول ممکن است در یک سال با سال دیگر متفاوت باشد. عوامل ذکر شده همگی در نرخ انواع ترشی موثر هستند. همچنین نرخ تک فروشی و نرخ عمده فروشی نیز با هم متفاوت است و عمده فروشی آن را با قیمتی کمتر از بازار عرضه می دارد.