تولید ترشی زیتون پرورده

حتما شما هم تا کنون مطالب زیادی راجع به خواص زیتون شنیده اید. این میوه که یکی از مواد اصلی ترشی زیتون پرورده است خواص بسیاری دارد و معمولا در کنار غذا مصرف می شود اما بعضی مردم از این میوه در غذاها نیز استفاده می کنند که کاری بسیار شایسته است چرا که نام زیتون حتی در کتاب آسمانی قرآن نیز آمده و باید هر چه بیشتر تلاش کنیم این میوه خارق العاده را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم.

تولید ترشی زیتون پرورده

خواص زیتون پرورده

خواص زیتون پرورده

تا به حال با طرز تهیه ترشی زیتون آشنا شدیم و گفتیم که زیتون خواص بی نظیر زیادی دارد اما تصور کنید این میوه با موادی از جمله گردو، رب انار و انار ترکیب شود، تمام این مواد از مغذی ترین و مقوی ترین موادی هستند که انسان می تواند در برنامه غذایی خود بگنجاند پس چه بهتر که این مواد را ترکیب کنیم و از طعم آن نیز لذت نامحدود ببریم.

از جمله مهم ترین خواص زیتون پرورده می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. کمک به کاهش وزن و تناسب اندام: چربی موجود در زیتون جایگزین چربی های مضر در بدن شده و چربی زیتون مانند بعضی چربی های دیگر در بدن انباشته نمی شود.
  2. مفید برای قلب و عروق: چربی های مفید در زیتون و روغن زیتون می تواند باعث کاهش فشار خون شود.
  3. مسکن درد: روغن موجود در زیتون دارای ماده ای با خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است.
  4. پیشگیری از سرطان: روغن موجود در زیتون دارای ماده ای با خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است که باعث پیشگیری از سرطان می شود به خصوص سرطان روده بزرگ.
  5. مفید برای آلرژِی: می تواند به عنوان یک غذای ضد آلرژی مصرف شود و آثار مربوط به آلرژی ها را کاهش دهد. هم چنین گزارش شده که زیتون می تواند آثار برخی از بیماری ها مانند آسم را تا حدی کمتر کند.
  6. یک ماده عالی برای تقویت پوست و مو: زیتون سیاه دارای آنتی اکسیدان، اسید های چرب و ویتامین ای است که این خواص به رطوبت و تغذیه سلول های پوست و مو کمک می کند.
  7. تامین ویتامین آ لازم برای داشتن چشم های سالم: روغن زیتون حاوی مقادیری ویتامین آ است.
  8. یک منبع آهن عالی: زیتون سرشار از آهن است

صادرات ترشی زیتون پروده

صادرات ترشی زیتون پرورده

زیتون پرورده در ایران هم به شکل خانگی و هم به شکل صنعتی تولید شده و به مصرف می رسد. جالب است بدانید ترشی زیتون پرورده اصالتا مربوط به استان گیلان می باشد و نحوه تهیه آن نیز به نام استان گیلان ثبت ملی شده است. در نتیجه جای تعجب نیست که بهترین ترشی های زیتون پرورده مربوط به استان ها شمالی به ویژه گیلان است.

در سال های اخیر با رونق گرفتن تولید این نوع ترشی و جذب مشتریان زیاد، صادرات ترشی زیتون پرورده بسیار جذاب شده و سود های زیادی برای افراد مشغول در این حوزه به ارمغان آورده است. گویا کشور های خارجی نیز جذب طعم ناب ترشی زیتون پرورده ایرانی شده اند.