فروش ترشی لیته بادمجان با رب انار

زیتون سیاه روغنی با رب انار یکی دیگر از انواع ترشیجات لیته است. این ترشی طعم ملسی دارد و برای کسانیکه طعم رب انار را دوست دارند بسیار مناسب  می باشد. این ترشی مانند ترشی لیته درست می شود و تفاوت آن باترشی لیته این است که در ترشی لیته بادمجان با رب انار، ما از مقداری رب انار و شیره انگور یا شکر استفاده می کنیم تا طعمی ملس به ترشی بدهیم. در ادامه بیشتر با روش آماده کردن این ترشی آشنا می شویم.

فروش ترشی لیته بادمجان با رب انار

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان با رب انار

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان با رب انار

ما با طرز تهیه ترشی زیتون پرورده بسته ای و طرز تهیه ترشی لیته تابستانی آشنا شدیم. اینک نوع دیگری از ترشی را به شما معرفی می کنیم و آن هم ترشی لیته بادمجان با رب انار است. برای تهیه این ترشی ملس و لذیذ، تنها موادی که به مواد اولیه ترشی لیته ساده اضافه می شوند، رب انار و شیره انگور یا شکر است.

ابتدا بادمجان ها را با مخلوط آب و سرکه می پزیم سپس بادمجان های پخته شده را جدا کرده و له می کنیم. در این مرحله سیر و هویج ریز شده را به بادمجان ها اضافه می کنیم و بعد نوبت رب انار و شیره انگور است.
دقت کنید باید ترکیبی از شیره انگور و رب انار را به ترشی اضافه کنید تا طعم ملسی پیدا کند و شیرین یا ترش نشود. برای تنظیم بهتر طعم و غلظت ترشی می توانید به مقدار لازم سرکه و نمک به ترشی اضافه کنید.

البته ممکن است بعضی افراد طعم ترش یا شیرین این ترشی را به طعم ملس آن ترجیح دهند پس نسبت ترکیب شیره انگور و رب انار با خود شماست. همانطور که ذکر کردیم به جای شیره انگور می توانید از شکر هم استفاده کنید اما پیشنهاد ما به شما شیره انگور می باشد.
چرا که دارای خواص بی نظیری است و برای افرادی که نمی توانند شکر یا قند مصرف کنند، ضرر ندارد زیرا قند شیره انگور طبیعی است. البته برای اطمینان از طبیعی بودن شیره انگور باید آن را از مراکز معتبر تهیه کنید. هم چنین استفاده از شیره انگور طبیعی به جای شکر طعم بهتری به ترشی شما می دهد.

قیمت روز ترشی لیته بادمجان

قیمت روز ترشی لیته بادمجان

ترشی لیته انواع مختلفی دارد به همین خاطر نمی توانیم انتظار داشته باشیم انواع ترشیجات لیته قیمت یکسانی داشته باشند. بدیهی است که هرچه مواد اولیه با کیفیت تری در ترشیجات استفاده شود قیمت آن نیز بالاتر می رود.
رب انار یکی از مواد اولیه ای است که باعث افزایش قیمت ترشی لیته می شود اما طعم خاص و نابی که دارد را نباید فدای قیمتی کرد که تا حدی بالاتر است. در هر صورت می توانید برای کسب آگاهی از قیمت روز ترشی لیته بادمجان، از طریق پیامرسان ها با مشاوران ما در ارتباط باشید.