مرکز خرید ترشی بادمجان خانگی

ترشی بادمجان خانگی تنها یکی از چندین چاشنی است که به کمک بادمجان تهیه می شود.بیشتر ترشیجات دارای حداقل مقداری کمی بادمجان می باشند و در خیلی از ترشی ها نیز، ماده اصلی بادمجان است. حتی خود ترشی بادمجان انواع مختلفی دارد و می تواند به انواع روش ها از جمله حلقه ای، چرخ شده، شکم پر و … باشد.
تنوع در ترشی بادمجان سبب شده این ترشی تبدیل به یکی از پر فروش ترین ترشی ها باشد و همیشه هواداران زیادی داشته باشد.در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با ترشی بادمجان آشنا کنیم.

مرکز خرید ترشی بادمجان خانگی

نکاتی درباره ترشی بادمجان خانگی

نکاتی درباره ترشی بادمجان خانگی

نه تنها ترشی بادمجان انواع مختلفی دارد بلکه در شهرهای مختلف طرز تهیه متفاوتی نیز دارد. مثلا در شهر رشت، سبزی هایی که در ترشی بادمجان شکم پر استفاده می شود شامل خالواش، نعنا و چوچاق است که باید از فروشگاه های گیلان تهیه شود. در این روش گلپر و سیاه دانه حذف شده و سیر نیم کوب نیز هم به مقدار لازم به سبزی های معطر اضافه می شود.

از طرفی در بوشهر برای درست کردن ترشی بادمجان شکم پر از شیره تمر و موسیر خشک نیز استفاده می کنند. و این تنها مثالی برای بیان تنوع زیاد ترشی ها به خصوص ترشی بادمجان است.
از دیگر ترشی هایی که پایه اصلی آن بادمجان است و در بیشتر مواقع سر سفره ایرانیان حضور پر رنگی دارد، ترشی لیته است. اما همین ترشی لیته می تواند نگینی، مخلوط، چرخ کرده، دودی و… باشد.
می بینیم که تنوع ترشی بادمجان خانگی به گونه ای است که هر فرد با هر سلیقه و طبعی می تواند ترشی دلخواه خود را آماده کند.

صادرات ترشی بادمجان

صادرات ترشی بادمجان

صادرات ترشی بادمجان مخصوصا ترشی لیته به کشورهای خارجی بسیار رونق گرفته است و همچنان در حال پیشرفت است. از مقاصد مهم صادرات ترشی بادمجان، عراق و دبی هستند که سهم نسبتا قابل توجهی در بازار ترشیجات دارند.

امروزه برای خرید آسان ترشیجات، در شهرهای مختلف نمایندگی های زیادی حضور دارند که وظیفه آن ها تسهیل فرآیند خرید برای مشتریان و تسهیل فرآیند فروش برای تولید کنندگان است. این نمایندگی ها به راحتی در هر شهری در دسترس هستند. واضح است که اگر تولید کننده ای بتواند با استفاده از روش های فروش حضوری مستقیم یا از طریق نمایندگی های فروش ترشیجات و یا هم چنین از طریق فروشگاه های اینترنتی، ترشیجات بیشتری در کمترین زمان به فروش برساند، شانس بیشتری برای برنده شدن برای رقابت در تولید ترشیجات دارد.