نخود منبع خوبی از کربوهیدرات ها و پروتئین است

تقاضای فزاینده ای برای نخود به دلیل ارزش غذایی آن وجود دارد. در مناطق نیمه خشک استوایی، نخود جزء مهمی از رژیم غذایی افرادی است که توانایی پرداخت پروتئین حیوانی را ندارند یا افرادی که به انتخاب خود گیاهخوار هستند.

نخود منبع خوبی از کربوهیدرات ها لباس کردی زنانه سنندج و پروتئین است که با هم حدود ۸۰ درصد از کل توده دانه خشک را در مقایسه با سایر حبوبات تشکیل می دهند.

نخود فاقد کلسترول است و منبع خوبی از فیبر غذایی (DF)، ویتامین ها و مواد معدنی است.

در سطح جهانی، نخود بیشتر به‌عنوان غذای بذری آب نخود برای سرفه به اشکال مختلف مصرف می‌شود و آماده‌سازی آن توسط عوامل قومی و منطقه‌ای تعیین می‌شود.

در شبه قاره هند، نخود لپه را به صورت دال شکافته و برای تهیه آرد بزان آسیاب می‌کنند که برای تهیه تنقلات مختلف استفاده می‌شود.

در سایر نقاط جهان، محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی به ویژه در آسیا و آفریقا، نخود در خورش ها و سوپ ها سالادها استفاده می شود و به شکل برشته، آب پز، نمکی و تخمیر شده مصرف می شود.

این اشکال مختلف مصرف، فواید بالقوه غذایی و سلامتی بالقوه ای را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

اگرچه نخود یکی از اعضای بسته محصول بنیانگذار با کیفیت‌های غذایی دارویی بالقوه است، اما توجه لازم را برای تحقیقات مانند سایر محصولات پایه مانند گندم یا جو به خود جلب نکرده است.

نخود از زمان های قدیم به دلیل داشتن خواص عکس اتو جیوه دار تغذیه ای خوب مورد مصرف انسان ها بوده است. علاوه بر این، نخود به عنوان یک غذای کاربردی با اثرات بالقوه مفید بر سلامت انسان مورد توجه است.

  • منابع:
    1. Nutritional quality and health benefits of chickpea
  • تبلیغات: 
    1. ۲۰ درصد افزایش درآمد بازنشستگان در پایان سال
    2. کشمش به عنوان بهترین میان وعده
    3. کمپوتی که شما را تا ۷۲ساعت بیدار نگه میدارد!
    4. مهندسی توانست با ابتکارش خانه ای زیبا از پلاستیک بسازد!