پارچه ملحفه ای که بعد از شستن تبدیل به پارچه مخمل می شود

طراحان مد اعلام کرده اند که هیچ ماده دیگری به جز کتانی برای نمایش وجود ندارد. بزرگترین مشکل کتان این است که به عنوان یک پارچه لباس کردی سنندج پوشیده از مد افتاده است.

مردم تقریباً آن را فراموش کردند بدون اینکه ویژگی های آن را بدانند. از جهاتی دیگر، کلمه کتان فقط به ساختن رختخواب یا برای اثاثیه محدود می شد.

کتانی به صورت طبیعی ساخته می شود. از الیاف گیاهان کتان ساخته می شود. این الیاف دارای درخشندگی طبیعی هستند، بنابراین وقتی پارچه مخمل بافته و صیقل می‌شود، درخشش با پارچه باقی می‌ماند.

لباس های کتانی را می توان به راحتی نگهداری کرد. قابل شستشو با دست است. اتو کردن لباس‌های کتان کمی دشوار است، زیرا پارچه اغلب چروک می‌شود.

وقتی صحبت از گرما و تابستان به میان می‌آید، کتان تنها ماده‌ای است که مناسب است و حس خنکی را به شما می‌دهد. به پوست نمی چسبد و بنابراین، کسی که خود را با کتان آراسته است، بسیار راحت است.

پارچه کتانی بیشتر برای ملحفه هم استفاده می شود زیرا پارچه ملحفه ای رطوبت و تعریق پوست را جذب می کند.

کتانی ممکن است مواد کاربرپسندی باشد و با محیط مطبوع و انعطاف‌پذیری خود به حفظ دمای بدن کمک می‌کند، اما نمی‌توان آن را مانند لباس تابستانی معمولی در یک مهمانی یا یک رویداد رسمی آراسته کرد.

برخی از طراحان مد معتقدند که قیمت پارچه برزنت دیجی کالا بر خلاف سایر مواد الیافی، زیبایی کتانی در کیفیت منحصر به فرد آن برای خرد شدن است. نتیجه له کردن ظاهری انحصاری به کتان می‌دهد.

  • منابع:
    1. The Use of Linen in Clothing
  • تبلیغات: 
    1. پوست گربه خود را هر روز مسواک بزنید تا سالم بماند
    2. ترفندهای عجیبی که برای میلیاردر شدن غوغا می کند!
    3. النگوهای طلایی ساده برای استفاده روزانه
    4. دلایل موفقیت بانوان ایرانی در فعالیت های خانگی