پلاستیک ها مواد ارزان قیمت سبک و مقاوم در برابر خوردگی

پلاستیک ها مواد ارزان قیمت، سبک، قوی، بادوام، مقاوم در برابر خوردگی، با خواص عایق حرارتی و الکتریکی بالا هستند.
تنوع پلیمرها و تطبیق پذیری خواص آنها برای ساخت مجموعه وسیعی از محصولات که پیشرفت های پزشکی و تکنولوژیکی، صرفه جویی در انرژی و مزایای اجتماعی متعدد دیگر را به همراه دارد، استفاده می شود.
در نتیجه، تولید پلاستیک فریزر در ۶۰ سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و از حدود ۰٫۵ میلیون تن در سال ۱۹۵۰ به بیش از ۲۶۰ میلیون تن در حال حاضر افزایش یافته است.
تنها در اروپا صنعت پلاستیک بیش از ۳۰۰ میلیون یورو گردش مالی دارد و ۱٫۶ میلیون نفر را استخدام می کند.
تقریباً تمام جنبه های زندگی روزمره شامل کاسه پلاستیکی ، در حمل و نقل، مخابرات، پوشاک، کفش و به عنوان مواد بسته بندی است که حمل و نقل طیف گسترده ای از مواد غذایی، نوشیدنی و سایر کالاها را تسهیل می کند.
پتانسیل قابل توجهی برای کاربردهای جدید پلاستیک وجود دارد که در آینده مزایایی را به همراه خواهد داشت، به عنوان مثال به عنوان کاربردهای پزشکی جدید، در تولید انرژی های تجدیدپذیر و با کاهش انرژی مورد استفاده در حمل و نقل.
پلیمرهای گلدان پلاستیکی نشایی بکر به ندرت به تنهایی استفاده می شوند و معمولاً رزین های پلیمری با افزودنی های مختلف برای بهبود عملکرد مخلوط می شوند.
این افزودنی‌ها شامل پرکننده‌های معدنی مانند کربن و سیلیس است که مواد را تقویت می‌کنند.
نرم‌کننده‌ها برای انعطاف‌پذیر کردن مواد، تثبیت‌کننده‌های حرارتی و فرابنفش، بازدارنده‌های شعله و رنگ‌ها. بسیاری از این بطری پلاستیکی استوانه ای افزودنی ها در مقادیر قابل توجهی و در طیف وسیعی از محصولات استفاده می شوند.
  • منابع:
    1. Role of Education and Society in Dealing Plastic Pollution in the Future
  • تبلیغات: 
    1. رونمایی اولین چرخ خیاطی در چین
    2. قاتلی که با یک پتو پیرمردی را خفه کرده است
    3. کشف روشی که سرعت شارژ موبایل شما را به یک دقیقه می رساند!!
    4. استفاده از پارچه در صنعت سد سازی!